ORCID iD icon https://orcid.org/0009-0001-5769-1098

اراک، شهرک صنعتی شماره 1، خیابان نوآوران ·

 

کابین تراکتور

کابین تراکتور یا اتاق تراکتور یکی از مهم ترین اجزا در تراکتور می باشد، که دقت در ساخت و توجه به تمامی جزییات باید در دستور کار شرکت سازنده آن باشد. در این راستا شرکت ماشین سازی دقایق اراک با بهره گیری از متریال با کیفیت و استفاده از تکنولوژی روز دنیا توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین سازندگان کابین تراکتور در ایران مطرح سازد. این کابین ها بر روی انواع مدل های تراکتور فرگوسن اعم از ۴۷۵ ، ۳۹۹ ، ۲۸۵ ، ۴۸۵ ، ۲۹۹ و ۸۰۰ تک و جفت دیفرانسیل به راحتی قابل نصب است. همچنین برای تراکتورهای دیگری مانند نیوهلند ، جان دیر ، رومانی ، ال اس ، سام ، تاف ، لاندینی ، لامبورگینی ، زتور و غیره امکان ساخت کابین سفارشی وجود دارد. برخی از مهمترین فاکتور های طراحی کابین در ذیل آورده شده است:

زاویه دید استاندارد

شرکت ماشین سازی دقایق اراک با بهره گیری از پنجره های ثابت و بازشو متعدد و استاندارد در اطراف و کف کابین باعث تسلط کامل اپراتور بر کار شده است. در طراحی این پنجره ها تماما از شیشه های سکوریت استفاده شده و دارای نوار دور می باشند در ضمن استفاده از شیشه های خم در اطراف باعث افزایش زیبایی و فضای کابین شده است. این اتاق از یک درب بازشو و دو پنجره بازشو یکی در بغل و دیگری در عقب (مجهز به جک گازی) و شیشه شخم کف کابین ( که باعث دید بیشتر اپراتور در هنگام کار بر روی زمین کشاورزی می شود) سود می برد. همچنین استفاده از آینه های جانبی بزرگ باعث بهبود دید اپراتور در نقاط کور گردیده است.

 

کابین تراکتور دقایق

سیستم روشنایی

داشتن سیستم نوردهی مناسب در شب به شما این امکان را می دهد که با اضافه کردن ساعات کاری هزینه های روزانه کار را کاهش داده و سرعت انجام کار را افزایش دهید و در نهایت بهره وری بیشتری داشته باشید. در این راستا شرکت ماشین سازی دقایق اراک با بهره گیری از چهار پروژکتور ال ای دی ۳۶۰ درجه ۱۲ وات وارداتی در جلو و عقب کابین و چهار چراغ راهنما لذت کار در شب را برای شما به ارمغان می آورد.

بدنه کابین

یکی از مهمترین مواردی که باید در طراحی کابین تراکتور در نظر گرفته شود، حفظ امنیت اپراتور در مواقع اضطراری  مانند چپ کردن تراکتور است. لذا شرکت ماشین سازی دقایق اراک با بهره گیری از پروفیل فولادی مستحکم از جنس فولاد St52 و استفاده از جوش ها و اتصالات استاندارد و شیشه های سکوریت صدمات فیزیکی سرنشینان را در این مواقع به حداقل می رساند.

استفاده از جنس فایبرگلاس برای تولید گلگیر ها و سقف علاوه بر خلق ظاهری زیبا، باعث جلوگیری از زنگ زدگی و سبکی کابین تراکتور میگردد. همچنین موم پاشی بر روی رنگ اصلی و آستری خاصیت ضد زنگ و خوردگی آن را افزایش می دهد.

کابین تراکتور دقایق

کابین تراکتور دقایق

کابین تراکتور دقایق

کابین تراکتور دقایق

سیستم سرمایش، گرمایش و تهویه

شرکت ماشین سازی دقایق اراک با ارائه یکی از بهترین سیستم های سرمایشی ( کولر ) کابین تراکتور در ایران حس خوب کار در فصول گرم سال و مناطق گرمسیر برای مشتریان فراهم آورده است. اجزای مختلف کولر دقایق عبارتند از:

اواپراتور: اواپراتور یا تبخیر کننده دستگاهی است برای تبخیر مایع و تبدیل آن به گاز و جذب رطوبت هوای داخل کابین، اواپراتور های دقایق مدل ۸۴۸ بوده که از بهترین انواع آن می باشد.

کندانسور: کندانسور یا چگالنده دستگاهی است که وظیفه خنک کنندگی سیال را بر عهده دارد. مزیت منحصر بفرد کندانسورهای دقایق دوبل بودن آنهاست.

کمپرسور: کمپرسور یا باصطلاح عامیانه پمپ دستکاهی است که وظیفه فشرده سازی ( افزایش فشار ) گاز و حرکت آنرا بر عهده دارد.

فن الکتریکی: فن ها عمل خنک کنندگی کابین را انجام می دهند. از ویژگی های شاخص فن کابین دقایق می توان به دوبل بودن آن اشاره کرد که باعث خنک کنندگی بیشتر کابین می شود. دیگر ویژگی بارز آن عملکرد رانشی ( انتقال هوا از بیرون به سطح کندانسور ) می باشد، که مطابق با استاندارد روز دنیاست.

ریسیور درایر: رسیور درایر به عنوان منبع ذخیره گاز مبرد و جاذب رطوبت گاز عمل می نماید.

شیلنگ ها: شیلنگ های استفاده شده در کولر دقایق از بهترین نوع وارداتی بوده که احتمال نشتی و خرابی آنرا به حداقل می رساند.

فضای داخل کابین تراکتور

طراحی بهینه داخل کابین از جمله مواردی است که برخی تولید کنندگان بخاطر بالا نرفتن قیمت کابین تراکتور از آن صرفنظر می کنند. در حالیکه این امر کمک شایانی به اپراتور کرده و باعث کاهش هزینه های جانبی میکند. فضای داخلی کابین های دقایق از موارد مختلفی تشکیل شده که به آنها میپردازیم:

پنل کلید: پنل کلید در موقعیت مناسبی بر روی سقف کابین تعبیه شده که دسترسی اپراتور به آنرا تسهیل می کند. این پنل شامل کلید های: فندک، آب پاش، برف پاک کن، پروژکتور جلو، پروژکتور عقب و چراغ گردان می شود.

دریچه ها: در داخل کابین دقایق از چهار دریچه تهویه هوا و یک دریچه دمش سرما و گرما ( کولر و بخاری ) استفاده شده است. این دریچه ها علاوه بر ظاهر زیبا در نقاط مناسب نصب گردیده که باعث سهولت دسترسی و عملکرد آن می شود.

سیستم صوتی: یکی دیگر از مواردی که در طراحی کابین دقایق به آن توجه ویژه ای شده است سیستم صوتی است. پنل ضبط از با کیفیت ترین برند های بازار تهیه شده و سیدی خور و فلش خور می باشد. همچنین وجود دو عدد باند پر قدرت در دو سمت سقف کابین باعث ایجاد فضایی آرامش بخش در کابین می شود.

کابین تراکتور دقایق

کابین تراکتور دقایق

کابین تراکتور دقایق

کابین تراکتور دقایق

کابین تراکتور دقایق

سیستم لرزه گیر و کنترل صدا

یکی دیگر از مواردی که به منظور راحتی سرنشینان در شرایط کار در مزرعه و زمین های ناهموار بایستی در طراحی کابین مدنظر قرار بگیرد، سیستم لرزه گیر و کاهش صدای بیرون به داخل کابین است. در این راستا شرکت ماشین سازی دقایق اراک با استفاده از دو عامل تایین کننده کفپوش و نیوپرن توانسته تا حد زیادی در این امر موفق عمل کند:

کفپوش: کفپوش کابین تراکتور دقایق از سه لایه فوم، موکت صنعتی و چرم تشکیل شده است که علاوه بر کنترل صدا و لرزش دارای خاصیت آب گریزی نیز می باشد.

نیوپرن: نیوپرن یک عایق لاستیکی است که در چهار نقطه اتصال اتاق به تراکتور متصل شده و باعث کاهش انتقال لرزش تراکتور به اتاق می گردد.

نصب و خدمات پس از فروش

شرکت ماشین سازی دقایق اراک با داشتن نصاب های با تجربه و متخصص توانایی نصب انواع کابین تراکتور را در عرض چند ساعت دارد. که این به نوبه خود منحصر بفرد است. همچنین عملیات نصب در محل انجام پذیرفته و احتیاجی به آوردن تراکتور به شرکت نیست. علاوه بر این تمامی وسایل نصب از طرف شرکت تامین شده و بدین ترتیب تا حد زیادی در وقت و هزینه مشتری صرفه جویی می شود.

خدمات پس از فروش: شرکت دقایق با داشتن تیم پشتیبانی با تجربه بالا تضمین بزرگی برای خرید مشتری بوده و همواره آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات مشتریان می باشد. در ضمن این محصول دارای شش ماه گارانتی ( مطابق شرایط گارانتی ) است.

کابین تراکتور دقایق

کابین تراکتور دقایق

کابین تراکتور دقایق

کابین سفارشی

شرکت ماشین سازی دقایق اراک با تکیه بر تخصص، تجربه چندین ساله و استفاده از دستگاه های پیشرفته تولیدی، توانایی طراحی و ساخت کابین سفارشی برای انواع ماشین آلات را داراست. گواه این موضوع ساخت کابین در تیراژ بالا برای انواع لیفتراک ها، یدک کش ها و غلتک هاست. این کابین ها علاوه بر ظاهر زیبا از کارایی بالایی برخوردار بوده و محیطی آرامش بخش را برای اپراتور فراهم می آورند. 

کابین تراکتور دقایق

کابین تراکتور دقایق

کابین تراکتور دقایق

کابین تراکتور دقایق

کابین تراکتور دقایق

کابین تراکتور دقایق

کابین تراکتور دقایق

کابین تراکتور دقایق

عضویت در خبرنامه:

شما با عضویت در خبرنامه سایت می توانید از آخرین اطلاعات مربوط به محصولات و تغییرات شرکت مطلع شوید. ( ایمیل فقط در صورت لزوم ارسال میشود و هیچ مزاحمتی برای شما ایجاد نمی کند).

نام

ایمیل:

اراک، شهرک صنعتی شماره 1، خیابان نوآوران · شنبه 17 آذر 1397

08634132460daghayegharak@gmail.com

بهترین تراکتور 4 سیلندر 2017

مسی فرگوسن؛ سازنده بهترین تراکتور ۲۰۱۷

این محصول فرگوسن که توانایی تولید ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت را دارد، اولین تراکتور چهارسیلندر در سراسر جهان شناخته می‌شود.

به گزارش اخبار خودرو ،  مسی فرگوسن (Massey Ferguson) یک شرکت صنایع سنگین آمریکایی مستقر در جورجیای آمریکاست که در زمینه طراحی و ساخت ماشین‌آلات کشاورزی و ارائه خدمات مهندسی کشاورزی فعالیت می‌کند.

این شرکت که در سال ۱۹۵۸ تاسیس شده و یکی از شرکت‌های تابعه آگ‌کو محسوب می‌شود، در نمایشگاه سیما ۲۰۱۷ فرانسه موفق شد جایزه بهترین تراکتور سال را برای یکی از محصولاتش کسب کند.

[caption id="attachment_203925" align="aligncenter" width="623"]مسی فرگوسن (Massey Ferguson) مسی فرگوسن (Massey Ferguson)[/caption]

مسی فرگوسن فراز و فرودهای بسیاری را در طول حیات خود پشت سر گذاشته است اما در‌حال‌حاضر انواع تراکتور، ماشین‌های برداشت، ادوات دنباله‌بند، ماشین‌های باغبانی و شهری و انواعی از ادوات دیگر را در سراسر عرضه می‌کند. تولیدات این شرکت با یک شبکه فروش متشکل از ۵ هزار نماینده به ۱۴۰ کشور جهان صادر می‌شود.

MF 6718؛ بهترین تراکتور سال

در نمایشگاه سیما ۲۰۱۷ فرانسه، تراکتور مسی فرگوسن مدل ۶۷۱۸ به عنوان بهترین تراکتور سال انتخاب شد. این محصول فرگوسن که توانایی تولید ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت را دارد، اولین تراکتور چهارسیلندر در سراسر جهان شناخته می‌شود.

۶۷۱۸ از یک موتور ۴٫۹ لیتری برخوردار است و از فاصله محوری ۲٫۶۷ متری بهره می‌برد که این تراکتور را به یکی از کوچک‌ترین مدل‌های چهارسیلندر موجود در این بازار تبدیل می‌کند.

مدل ۶۷۱۸ تنها در ظاهر با مدل‌های پیش از خود مانند ۶۷۰۰ و ۶۶۰۰ شباهت دارد اما از لحاظ طراحی موتور، گیربکس، خروجی‌ هیدرولیک، سیستم PTO چهارسرعته و مزایای کابین، نسبت به دیگر مدل‌ها متفاوت است.

تولد مسی‌- هریس

دانیل مسی در سال ۱۷۹۵ در خانواده‌ انگلیس‌تباری که به آمریکا مهاجرت کرده بودند، در نیویورک به دنیا آمد. خانواده دانیل در سال ۱۸۰۲ به کانادا مهاجرت کردند اما در سال ۱۸۰۴، دانیل ۶ ساله دوباره به شهر محل زندگی پدر بزرگش برگشت تا با آنها زندگی کند. ۱۵ سال بعد، دانیل به کانادا بازگشت و ۲۰۰ ایکر زمین زراعی خریداری کرد تا در آن‌جا به کشاورزی مشغول شود.

در سال‌های دهه ۱۸۳۰، دانیل برای خرید یک ماشین کاه‌خردکن به آمریکا رفت و یک دستگاه تراکتور از شرکت Bull خریداری کرد و آن را به کانادا برد. چند سال بعد دانیل مسی، مزرعه خود را به پسرش واگذار کرد که اندکی بعد از این واقعه Richard Vaughan برای ساخت ادوات کشاورزی با هارت مسی شریک شد.

در سال ۱۸۷۱، هارت مسی بازنشسته شد و هشت سال بعد، کارخانه تولید ادوات کشاورزی به علت کمبود مواد اولیه و وسایل موردنیاز از شهر نیوکاسل به تورنتو نقل مکان کرد و در سال ۱۸۹۱ با ادغام با شرکت هریس شرکت جدیدی به نام مسی- هریس به وجود آمد که با پیوستن شرکت فرگوسن به آن، شرکت مسی- فرگوسن پا به عرصه وجود گذاشت.

در واقع تاریخچه مسی- هریس به سال ۱۸۴۷ بازمی‌گردد یعنی زمانی که دانیل مسی اقدام به تاسیس یک کارگاه ساخت ادوات ساده کشاورزی کرد و یک دهه بعد آلاستون هریس به منظور ساخت و تعمیر ماشین‌آلات کشاورزی اقدام به تاسیس یک ریخته‌گری کرد.

نخستین فعالیت‌های مسی‌- هریس

مسی- هریس در سال‌های فعالیت خود سرانجام دست به تاسیس یک شرکت در سال ۱۸۹۱ زد. این شرکت یک اختراع بسیار بزرگ انجام داد و توانست اولین کمابین خودگردان جهان را در سال ۱۹۳۸ تولید کند.

از دیگر رویدادهای مهم در دهه ۹۰ می‌توان به تراکتور MF362 با یک سیستم انتقال قدرت ۱۲ سرعته با تنها یک دسته دنده اشاره کرد. با شروع جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۱۴، نیاز اساسی به پیشبرد مکانیزاسیون کشاورزی احساس می‌شد و نقش اصلی تراکتورها در این میان بر کسی پوشیده نبود، چرا که تراکتورها چندین برابر یک نیروی انسانی کارایی داشتند.

از سوی دیگر کانادا سربازان بسیاری در کشورهای اروپایی داشت، از این رو شرکت Massey-Harris دست به اقداماتی زد که بتواند نیروهای انسانی را با خودروها جایگزین کند. در آن زمان، کانادا با کمبود تراکتور مواجه بود، بنابراین دولت کانادا در سال ۱۹۱۷ اقداماتی به منظور پیدا کردن تراکتور مناسب شرایط کشورش به عمل آورد و در نهایت مدل Big Bull از کارخانه تراکتورسازی Bull را انتخاب کردند اما به دلیل پاره‌ای کمبودها این توافقنامه با شرکت مذکور، عاقبت خوشی در پی نداشت و این قرارداد به سرانجام نرسید.

قرارداد دیگری با شرکت Parrett Tractor شهر شیکاکو در سال ۱۹۱۸ منعقد و قرارشد براساس آن شرکت مسی ـ هاریس به تولید تراکتور به منظور استفاده در زمین‌های کانادا بپردازد. طی این قرارداد سه مدل با ۲۲، ۲۵ و ۲۸ اسب‌بخار قدرت اما با ساختاری یکسان ساخته و وارد بازار شدند.

شکل‌گیری مسی‌-فرگوسن

بین دو جنگ جهانی اول و دوم، شرکت مسی ـ هاریس تولید خود را متوقف نکرد و مدل‌های گوناگونی از تراکتورها را به بازار عرضه کرد. در دهه ۱۹۴۰ هاری فرگوسن تراکتور مدل TO-20 را به شرکت مسی ـ هاریس پیشنهاد کرد. با وجود آن‌که این این تراکتور مجهز به ضمائم پیشرفته‌ای بود اما شرکت از پذیرفتن این مدل سر باز زد و فرگوسن نیز تراکتور خود را به آمریکا برد و با هنری فورد وارد معامله شد.

فرگوسن شبکه توزیع گسترده‌ای برای تراکتورهای TE-20 در آمریکا به راه انداخت که در انگلستان ساخته می‌شدند. در سال ۱۹۵۳ شرکت مسی ـ هاریس، شرکت تراکتورسازی فرگوسن را خرید و نام آن را به مسی ـ هاریس ـ فرگوسن تغییر داد که پس از مدت کوتاهی با حذف هاریس، این شرکت به نام مسی ـ فرگوسن درآمد.

هری فرگوسن یک مهندس با استعداد بود که سیستم انقلابی اتصال سه‌نقطه را طراحی کرد که به تراکتور اجازه می داد به صورت یک‌پارچه عمل کند و امروزه تمام تراکتورها، بر اساس ایده منحصربه‌فرد او ساخته می‌شوند. در آغاز دهه ۱۹۷۰، تراکتورهای مسی ـ فرگوسن به موتورهای پرکینز مجهز شدند.

این محصول فرگوسن که توانایی تولید ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت را دارد، اولین تراکتور چهارسیلندر در سراسر جهان شناخته می‌شود. مدل ۶۷۱۸ از یک موتور ۴٫۹ لیتری برخوردار است و از فاصله محوری ۲٫۶۷ متری بهره می‌برد. این تراکتور از لحاظ طراحی موتور، گیربکس، خروجی‌ هیدرولیک، سیستم PTO چهارسرعته و مزایای کابین، نسبت به دیگر مدل‌ها متفاوت است

گسترش فعالیت در دیگر کشورها

مسی‌فرگوسن در سال ۱۹۷۱ کارخانه محلی خود را در کشور آرژانتین رونمایی و این سایت‌ تولیدی را در سال ۱۹۶۰ به صورت رسمی راه‌اندازی کرد. این کارخانه وظیفه تولید تراکتور و دیگر ضمائم مربوط به آن را برعهده داشت و تا سال ۱۹۹۹ فعالیت خود را ادامه می‌داد.

در این سایت مدل‌هایی از جمله ۱۶۵، ۱۵۵، ۱۵۰، ۵۱۶۰، ۵۱۴۰، ۲۵۵، ۲۵۰، ۸۵۰۰ و ۹۵۰۰ تولید می‌شد. مسی‌فرگوسن در سال ۱۹۵۵ نیز نسبت به خرید کارخانه‌های تولیدکننده ماشین‌آلات مربوط به برداشت استرالیا اقدام کرد و در سال ۱۸۸۴ اولین خودروی برداشتی را اختراع کرد که قابلیت انجام سه عمل درو کردن، شخم‌زدن، دانه‌پاشی را به طور هم‌زمان داشت. مسی در سال ۱۹۵۹، تمام سهام شرکت لاندینی ایتالیا را خریداری کرد و لاندینی سال‌های بسیاری را به تولید مدل‌های مختلفی از مسی‌فرگوسن پرداخت.

در سال ۱۹۸۹، فرگوسن ۶۶ درصد از سهام لاندینی را به شرکت آرگو واگذار کرد. مسی همچنین در سال ۱۹۵۹ بخشی از سهام موتورسازی پرکینز را خریداری کرد و این شرکت سال‌های بسیاری مشغول به تولید و ساخت موتورهای دیزلی به منظور استفاده در محصولات مسی‌فرگوسن بود.

مسی‌فرگوسن در سال ۱۹۹۰ شرکت دورمان دیزل را خریداری و آن را با موتورسازی پرکینز ادغام کرد. مسی‌فرگوسن با خرید ۳۲ درصد از سهام شرکت اسپانیایی ابرو که پیش‌ از آن تراکتورهای فورد را تحت‌لیسانس تولید می‌کرد، این شرکت را در اختیار خود گرفت و محصولات خود را به خط تولید این شرکت فرستاد. این شرکت هم‌اکنون تولیدات خود را با یک شبکه فروش با ۵ هزار نماینده به ۱۴۰ کشور جهان صادر می‌کند.